REEDUCACIÓ DEL SÒL PÈLVIC

revers-fisioterapia-icona-sol-pelvic-okEl Sòl pèlvic és un conjunt de músculs situats a la nostra pelvis que s’encarreguen de mantenir a lloc les visceres (bufeta, vagina, úter, intestins,…) e intervenen en el tancament dels esfínters.

Els factors més comuns que poden desencadenar problemes o disfuncions d’aquesta zona són: l’embaràs, el part, l’estrenyiment, la pràctica d’esports d’impacte i la menopausa.

Els problemes que tractem són:

• Incontinència urinària
  • Atenció pre-part i post-part
  • Prolapse urogenital
  • Dolor o pèrdua de la sensibilitat a la zona
  • Restrenyiment
FISIOTERÀPIA DEL SÒL PÈLVIC.

El que s’entèn per “sòl pèlvic” és un conjunt de músculs situats a l’interior de la cavitat de la pelvis i que s’encarreguen de mantenir estables les visceres (bufeta, vagina, úter, intestins,…). També intervenen en el bon funcionament correcte tancament dels esfínters. Aquests músculs es debiliten a causa de l’edat, per determinats esports d’alt impacte, durant l`embaràs, en el post-part, per culpa de factors hereditaris, mals hàbits o d’altres. La rehabilitació del sòl pèlvic consisteix en el tractament d’algunes de les disfuncions tals com: la incontinència urinària o fecal, prolapses viscerals, dolor intens perineal o pèrdua de la sensibilitat, intervencions quirúrgiques, …Ho fem mitjançant la utilització de biofeedback, electroestimuladors dels músculs afectats amb sondes especials i amb treball de reconeixement i control muscular del propi pacient ajudat pels consells del fisioterapeuta.

SILVIA LUNA PÉREZ

Fisioterapeuta